Description |
On ignore les origines de Lya, sinon qu'elle a très peu de sans
elfique. Elle est presque entièrement fée. Elle est petite et ses
oreilles sont plus pointu. Elle semble cependant très sage et on voit
dans ses yeux qu'elle connait beaucoup de choses. |
Historique |
Lya décida de ce porte volontaire afin d'acquérir plus de
connaissance. Elle réalisa qu'elle savait presque tout d'Arcadia et
Éden était le terrain rêvé pour augmenter son répertoire. Elle du
affronter Azalë, la reine et la mère de tout les tyrannoeil
(beholder). Sachant comme s'y prendre, Lya avait avec elle de quoi
dévier chacun des rayons projeter par ses yeux et finallement, elle
l'envoya directement dans les abyss en déviant sur Azalë le rayon
finale. Depuis ce temps, tous les tyrannoeils vénère Azalë comme leur
déesse et cherche à la faire revenir dans ce plan. Par la suite,
c'est elle qui a conseiller à Abeän de construire 5 villes elfiques.
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Hi�rarchie du clerg� |
Le conseiller du roi est le grand prêtre de la religion. Les suivant
de la religion dépendent de lui directement par le billet de ses
assistants. |
Uniforme du clerg� |
Une tunique mauve foncé très sobre. |
Les grands centres de culte |
Empire elfique |
Les f�tes religieuses et c�r�monies |
Chaque ville à sa fête en l'honneur de cette déesse. On porte
fièrement des couronne faites de branche de coudrier. |
Avatar et formes de manifestations |
L'odeur de l'encre ou d,un vieux livre qui n'a pas été ouvert pendant
des siècle. Une jeune pousse de coudrier. Une fée au cheveux mauve
qui semble en train d'analyser quelque chose.
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Domaines |
Community | Use calm emotions as a spell-like ability once per day. Gain +2 bonus
on Diplomacy checks. | Niveau 1: | Bless: Allies gain +1 attack and +1 on saves against fear. | Niveau 2: | Status: Monitors condition, position of allies | Niveau 3: | Prayer: Allies gain +1 on most rolls, and enemies suffer -1. | Niveau 4: | Tongues: Speak any language. | Niveau 5: | Rary's Telepathic Bond: Link lets allies communicate. | Niveau 6: | Heroes Feast: Food for 1 creature/level, cures and blesses. | Niveau 7: | Refuge: Alters item to transport its possessor to you. | Niveau 8: | Magnificent Mansion: Door leads to extraordimensional mansion. | Niveau 9: | Heal, Mass: As heal, but with several subjects. | Source: | Spell Compendium / Complete Divine |
| Creation | You cast Conjuration (creation) spells at +1 caster level. | Niveau 1: | Create Water: Creates 2 gallons/level of pure water. | Niveau 2: | Minor Image: Creates audial and visual illusion of your design. | Niveau 3: | Create Food and Water: Feeds three humans (or one horse)/level. | Niveau 4: | Minor Creation: Creates one cloth or wood object. | Niveau 5: | Major Creation: As minor creation, plus stones and metal. | Niveau 6: | Heroes Feast: Food for 1 creature/level, cures and blesses. | Niveau 7: | Permanent Image: Includes sight, sound, and smell. | Niveau 8: | True Creation: As major creation, but permanent. | Niveau 9: | Pavilion of Grandeur: A feast and great pavilion are created. | Source: | Spell Compendium / Complete Divine |
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Knowledge | Add all Knowledge skills to your list
of cleric class skills.
You cast divination spells at +1 caster
level.
| Niveau 1: | Detect Secret Doors: Reveals hidden doors within 60 ft. | Niveau 2: | Detect Thoughts: Allows listening to surface thoughts. | Niveau 3: | Clairaudience/Clairvoyance: Hear or see at a distance for 1 min./level. | Niveau 4: | Divination: Provides useful advice for specific proposed actions. | Niveau 5: | True Seeing: Lets you see all things as they really are. | Niveau 6: | Find the Path: Shows most direct way to a location. | Niveau 7: | Legend Lore: Lets you learn tales about a person, place, or thing. | Niveau 8: | Discern Location: Reveals exact location of creature or object. | Niveau 9: | Foresight: Sixth sense warns of impending danger. | Source: | Player's Handook |
| Travel | For a total time per day of 1 round per
cleric level you possess, you can act
normally regardless of magical effects
that impede movement as if you were
affected by the spell freedom of
movement. This effect occurs
automatically as soon as it applies,
lasts until it runs out or is no longer
needed, and can operate multiple times
per day (up to the total daily limit of
rounds).
This granted power is a supernatural
ability. Add Survival to your list of
cleric class skills.
| Niveau 1: | Longstrider: Increases your speed. | Niveau 2: | Locate Object: Senses direction toward object (specific or type). | Niveau 3: | Fly: Subject flies at speed of 60 ft. | Niveau 4: | Dimension Door: Teleports you short distance. | Niveau 5: | Teleport: Instantly transports you as far as 100 miles/level. | Niveau 6: | Find the Path: Shows most direct way to a location. | Niveau 7: | Teleport, Greater: As teleport, but no range limit and no off-target arrival. | Niveau 8: | Phase Door: Creates an invisible passage through wood or stone. | Niveau 9: | Astral Projection: Projects you and companions onto Astral Plane. | Source: | Player's Handook |
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