JDRQ - Eden

Kira

Description
Titre:La mémoire
Alignement:Loyal / Neutre
Portfolios:Déesse de l'ordre, de la tradition, de la noblesse
Domaines:Community, Domination, Law, Pact, Family.
Symbole:Un mirroir ancien.
Arme divine:Épée longue (Ou katana pour les suivant d'Ysiel)
Description
Kira est la déesse des nobles, de l'honneur et des traditions. Elle est célébré par les nobles et les gens de haute naissances. Elle est aussi vénéré par les gens qui respecte l'ordre et la droiture. Quand Valambre n'est pas présent, c'est souvent son clergé qui assure la justice ou les tribunaux sont partageux entre eux deux.
Historique
Kira est la déesse primordiale de l'ordre. C'est la choisie du créateur à cette tâche. Elle est sévère et très stricte. Son némésis est Dar, dieux de la révolution.
Hi�rarchie du clerg�
Hierarchie très stricte avec plusieurs niveau ayant à sa tête la reine du royaume d'Yziel.
Uniforme du clerg�
Un costume a froufrou, ajusté de manière très protocolaire. (En Yziel, on porte un kimono cérémoniel)
Les grands centres de culte
Le royaume d'Yziel. Souvent les royauté sont des suivants de Kira.
Les f�tes religieuses et c�r�monies
Il y a exactement 14 journée protocolaire qui sont considéré jour de fêtes pour Kira. Les fêtes sont sobre et de bon goûts. Les débordements énervent la déesse.
Avatar et formes de manifestations
Ses manifestation sont grandiose et prestigieuse... Un halo de lumière passant par un vitraille historique. Un vent qui anime une tapisserie racontant la guerre de 8 ans donnant l'impression que les personnages sont vivant. Quand elle envoie son avatar, ce dernier prend la forme d'une dame d'un certain âge, bien vêtu. Elle est toujours accompagné d'un cygne.
Domaines
Community
Use calm emotions as a spell-like ability once per day. Gain +2 bonus on Diplomacy checks.
Niveau 1:Bless: Allies gain +1 attack and +1 on saves against fear.
Niveau 2:Status: Monitors condition, position of allies
Niveau 3:Prayer: Allies gain +1 on most rolls, and enemies suffer -1.
Niveau 4:Tongues: Speak any language.
Niveau 5:Rary's Telepathic Bond: Link lets allies communicate.
Niveau 6:Heroes Feast: Food for 1 creature/level, cures and blesses.
Niveau 7:Refuge: Alters item to transport its possessor to you.
Niveau 8:Magnificent Mansion: Door leads to extraordimensional mansion.
Niveau 9:Heal, Mass: As heal, but with several subjects.
Source:Spell Compendium / Complete Divine

Domination
You gain the Spell Focus (Enchantment) feat.
Niveau 1:Command: One subject obeys one-word-command for 1 round.
Niveau 2:Enthrall: Captivates all within 100 ft. +10 ft./level.
Niveau 3:Suggestion: Compels subject to follow stated course of action.
Niveau 4:Dominate Person: Controls humanoid telepathically.
Niveau 5:Greater Command: As command, but affects one subject/level.
Niveau 6:Geast/Quest: As lesser geas, but affects any creature.
Niveau 7:Suggestion, Mass: As suggestion, plus one/level subjects.
Niveau 8:True Domination: As dominate person, but save at -4
Niveau 9:Monstrous Thrall: As true domination but permanent and affect any creature.
Source:Spell Compendium / Complete Divine

Law
You cast law spells at +1 caster level.
Niveau 1:Protection from Chaos: +2 to AC and saves, counter mind control, hedge out elementals and outsiders.
Niveau 2:Calm Emotions: Calms creatures, negating emotion effects.
Niveau 3:Magic Circle against Chaos: As protection spells, but 10-ft. radius and 10 min./level.
Niveau 4:Order’s Wrath: Damages and dazes chaotic creatures.
Niveau 5:Dispel Chaos: +4 bonus against attacks by chaotic creatures.
Niveau 6:Hold Monster: As hold person, but any creature.
Niveau 7:Dictum: Kills, paralyzes, slows, or deafens nonlawful subjects.
Niveau 8:Shield of Law: +4 to AC, +4 resistance, and SR 25 against chaotic spells.
Niveau 9:Summon Monster IX: Calls extraplanar creature to fight for you. Cast as a law spell only.
Source:Player's Handook

Pact
Add Appraise, Intimidate, and Sense Motive to your list of cleric class skills.
Niveau 1:Command: One subject obeys one-word-command for 1 round.
Niveau 2:Shield Other: You take half of subject’s damage.
Niveau 3:Speak With Dead: Corpse answers one question/two levels.
Niveau 4:Divination: Provides useful advice for specific proposed actions.
Niveau 5:Stalwart Pact: You gain combat bonuses automatically when reduced to half hit points or lower.
Niveau 6:Zealot Pact: You automatically gain combat bonuses when you attack someone of opposite alignment.
Niveau 7:Renewal Pact: Creature is automatically healed if adverse condition affects it.
Niveau 8:Death Pact: Deity brings you back from the dead automatically.
Niveau 9:Gate: Connects two planes for travel or summoning.
Source:Spell Compendium / Complete Divine

Family
Once per day as a free action, you can protect a number of creatures equal to your Charisma modifier (minimum one creature) with a +4 dodge bonus to AC. This ability lasts 1 round per level. An affected creature loses this protection if it moves more than 10 feet from you. You can affect yourself with this ability.
Niveau 1:Bless: Allies gain +1 on attack rolls and saves against fear.
Niveau 2:Shield Other : You take half of subject’s damage.
Niveau 3:Helping Hand: Ghostly hand leads subject to you.
Niveau 4:Imbue with Spell Ability: Transfer spells to subject.
Niveau 5:Rary’s Telepathic Bond: Link lets allies communicate.
Niveau 6:Heroes’ Feast: Food for one creature/level cures and grants combat bonuses.
Niveau 7:Refuge : Alters item to transport its possessor to you.
Niveau 8:Protection from Spells : Confers +8 resistance bonus.
Niveau 9:Prismatic Sphere: As prismatic wall, but surrounds on all sides.
Source:Spell Compendium