JDRQ - Eden

Elystryëllya

Description
Titre:L'ombre
Alignement:Neutre
Portfolios:Déesse de l'ombre, de la mélancolie et des secrèts
Domaines:Celerity, Darkness, Fate, Moon, Travel.
Symbole:Une rose noire
Arme divine:L'arc
Description
Elystryëlla est la déesse des ombres, des secrèts, des choses que l'on oublie. C'est une des 2 déesse qui est non humaine. Bien qu'ayant un tempérament fort et insisté, elle reste peu sociable, préférant la solitude des ombres à la présence des gens. Quand elle parle, elle ne le fait qu'en murmure.
Historique
Elystryëlla est la déesse primordiale des ombres. C'est la choisie du créateur à cette tâche. Elle dirige les ombres depuis longtemps. Elle n'a pas de némésis, mais elle travaille en symbiose avec la Lych d'Argent afin de créer un flux constant de connaissance et de secrèt. Les ombres d'Elystryëlla font tomber des connaissance dans l'oublie pour que la Lych d'argent puisse les redécouvrir plus tard. Au lieu de s'affronté, les deux déesses s'adonnent à ce jeu depuis des millénaire.
Hi�rarchie du clerg�
Il n'y a pas de clergé a proprement parler. Les relation ce font d'un à un. On ne connait rien d'autre sur la religion, tout est gardé secrèt.
Uniforme du clerg�
Une simple toge noire
Les grands centres de culte
Il n'y a pas de lieu de culte dédié à Elystryëlla. La seule grande cathédrale ce trouve à Ozum.
Les f�tes religieuses et c�r�monies
L'Équinoxe d'hivers, la nuit la plus longue de l'années est fêté par les prêtre. De même que les Eclypse qui amène plus d'ombre en plein jour.
Avatar et formes de manifestations
Un brouillard qui brouile la visibilité ou un murmurement sont souvent les manifestations d'Elystryëlla. Son avatar a la forme d'un elfe sublime, à la peau d'ébène. Malgré sa grande beauté et sa grande intelligence, il y a dans ses yeux un fond de tristesse.
Domaines
Celerity
Your land speed is faster than the normal for your race by +10 feet. The benefit is lost if you are wearing medium or heavy armor or carrying a medium or heavy load.
Niveau 1:Expeditious Retreat: Your speed increases by 30 ft.
Niveau 2:Cat's Grace: Subject gains +4 to Dex for 1 min./level.
Niveau 3:Blur: Attacks miss subject 20% of time.
Niveau 4:Haste: One creature/level moves faster, +1 on attack rolls, AC, and Reflex saves.
Niveau 5:Tree Stride: Step from one tree to another far away.
Niveau 6:Wind Walk: You and your allies turn vaporous and travel fast.
Niveau 7:Cat's Grace, Mass: As cat's grace, affects one subject/level.
Niveau 8:Blink, Improved: As blink, but safer and with more control.
Niveau 9:Time Stop: You act freely for 1d4+1 rounds.
Source:Spell Compendium / Complete Divine

Darkness
Character gains the feat Blind fighting.
Niveau 1:Obscuring Mist: Fog surround you.
Niveau 2:Blindness/Deafness: Makes subject blinded of deafned.
Niveau 3:Blacklight:Create an area of total darkness.
Niveau 4:Armor of Darkness: Shroud grants deflection bonus, darkvision, and other effects.
Niveau 5:Darkbolt: Multiple bolts deal 2d8 damage and daze creatures.
Niveau 6:Prying Eyes: 1d4+1/level floating eyes scout for you.
Niveau 7:Nightmare: Sends vision dealing 1d10 damage, fatigue.
Niveau 8:Power Word Blind: Blinds creature with 200 hp or less.
Niveau 9:Power Word Kill: Kills one creature with 100 hp or less.
Source:Spell Compendium

Fate
You gain the uncanny dodge ability of a 4th level rogue. If you have another class that grants the Uncanny dodge ability, treat your level you gain the improved Uncanny dodge ability.
Niveau 1:True strike
Niveau 2:Augury
Niveau 3:Bestow Curse
Niveau 4:Remove Curse
Niveau 5:Mark of Justice
Niveau 6:Geast/Quest
Niveau 7:Vision
Niveau 8:Mind Blank
Niveau 9:Foresight
Source:Spell Compendium

Moon
Character gain a spell resistance of 10 + cleric level. Moon Keeper prestige class count in the cleric level.
Niveau 1:Faerie Fire
Niveau 2:Moon Ray: As scorching ray but elemental type (fire, ice, lightning, acid or sonic) at choice.
Niveau 3:Moon Light: As daylight but moon colors at choice.
Niveau 4:Dimension Door
Niveau 5:Teleport
Niveau 6:Analyze Dweomer
Niveau 7:Prismatic Spray
Niveau 8:Prismatic Wall
Niveau 9:Meteor Swarm
Source:MoonZar

Travel
For a total time per day of 1 round per cleric level you possess, you can act normally regardless of magical effects that impede movement as if you were affected by the spell freedom of movement. This effect occurs automatically as soon as it applies, lasts until it runs out or is no longer needed, and can operate multiple times per day (up to the total daily limit of rounds). This granted power is a supernatural ability. Add Survival to your list of cleric class skills.
Niveau 1:Longstrider: Increases your speed.
Niveau 2:Locate Object: Senses direction toward object (specific or type).
Niveau 3:Fly: Subject flies at speed of 60 ft.
Niveau 4:Dimension Door: Teleports you short distance.
Niveau 5:Teleport: Instantly transports you as far as 100 miles/level.
Niveau 6:Find the Path: Shows most direct way to a location.
Niveau 7:Teleport, Greater: As teleport, but no range limit and no off-target arrival.
Niveau 8:Phase Door: Creates an invisible passage through wood or stone.
Niveau 9:Astral Projection: Projects you and companions onto Astral Plane.
Source:Player's Handook